Gå direkte til sidens indhold

DropBucket vandt Frederiksbergs iværksætterpris

13-04-2015

Dommerkomitéen var ikke i tvivl: Opfinderne af reklamefinansierede engangsskraldespande til festivaler og events, Marie S Berggren og Heiða G. Nolsøe fra firmaet DropBucket, vandt årets iværksætterpris på Frederiksberg. Med æren følger 25.000 kroner fra TimeVision, TimeTax og Frederiksberg Kommune.

Det grønne og bæredygtige – var sammen med det iderige – i højsædet torsdag den 9. april, da Frederiksberg uddelte sin iværksætterpris for fjerde år i træk.

Vindere blev DropBucket – en reklamefinansieret engangsskraldespand, der allerede i 2014 sås på adskillige festivaler og events. Bag firmaet og ideen står to opfindere fra DTU:  Marie S. Berggren og Heiða G. Nolsøe.

Borgmester Jørgen Glenthøj overrakte prisen til dem og sagde i den forbindelse:
”Et af Frederiksbergs allervigtigste aktiver er vores erhvervsliv – ikke mindst vores dygtige og nytænkende iværksættere. Vinderne i år bekræfter, at en enkel løsning på en udfordring ofte kan være en sund forretningsidé. Grønne og bæredygtige engangsskraldespande til begivenheder, der ofte giver meget snavs og affald er genial i al sin enkelthed. Jeg håber, at ambitionerne om at ramme hele Europa med DropBudcket bliver en realitet i de kommende år,” siger han.

Der var i alt 27 nominerede firmaer til prisen. Tre af dem var særligt nominerede – ud over DropBucket var de to andre Insuco og Futurelabs.

Insuco tilbyder rådgivning indenfor anlægssektoren. Firmaet har allerede løst opgaver for Atkins, COW og Ramboll, og ambitionen er at have 4-5 ansatte inden udgangen af 2015.

Futurelabs leverer CRM systemer til mindre og mellemstore virksomheder. Virksomheden vokser og har mange kunder herhjemme og i udlandet. Futurelabs har partnerskaber globalt med IT Konsulenthuse, så de kan levere deres software globalt uden en lokal tilstedeværelse.

Direktør Thorbjørn Helmo Madsen fra TimeTax er fuld af lovord over for de nominerede:
”De tre særligt nominerede viser, hvor meget der rør sig, når det handler om iværksætteri på Frederiksberg. Og vi skal huske på, at de tre blot er en lille del af de i alt 27 nominerede virksomheder, så jeg er meget fortrøstningsfuld på iværksætternes vegne. Jeg håber, at vores pris kan være et lille bidrag til at skubbe endnu flere forretningsideer i gang” siger han.

DropBuckets indehavere fik prisen ved en festlighed på Frederiksberg Rådhus den 9. april. Det er fjerde år i træk TimeVision, TimeTax og Frederiksberg Kommune markerer iværksætterne på denne måde.
Bedømmelseskomitéen bestod af Direktør Thorbjørn Helmo Madsen fra TimeTax, Direktør Lone Køhn Bundgaard fra TimeVision og Partner Lars Steinbach fra TimeVision og Borgmester Jørgen Glenthøj.