Gå direkte til sidens indhold

Loppetorv på Frederiksberg

Loppetorv på Frederiksberg

Der afholdes loppetorv på parkeringspladsen ved Frederiksberg Rådhus hver lørdag til og med den 15. oktober 2016 kl. 9.00 - 15.00.

Der er åben for bookingen for alle. Der kan dog max bookes 3 stadepladser per husstand.

  • Hvor mange stadepladser kan jeg ansøge om?  

    Til loppetorvet bag rådhuset kan der bookes en stadeplads pr. husstand pr. stadedag og max 3 stadepladser til sæsonen. 

    Husk at sætte dig ind i torvereglerne.

  • Hvad koster en stadeplads, og hvor stor er den?  

    Priser 2016 og størrelser:

    Lille stadeplads:
    Måler cirka 2,40 x 5 meter (1 parkeringsbås)
    Pris: 390 kroner

    Stor aflang stadeplads:
    Måler cirka 2,40 x 10 meter (2 parkeringsbåse i forlængelse af hinanden)
    Pris: 660 kroner

    Stor stadeplads:
    Måler cirka 4,80 x 5 meter (2 parkeringsbåse ved siden af hinanden)
    Pris: 660 kroner

    Stade 13 eller 23:
    Almindelig parkeringsbås + MC bås
    Pris: 600 kroner

  • Kan jeg afbestille min stadeplads?  

    Du kan afbestille din stadeplads til og med tirsdagen før din stadedag. Afbestilling kan kun ske elektronisk via selvbetjeningsløsningen. Du skal logge på med din NemID for at se en liste over dine bookinger.

    Vær opmærksom på, at hvis du er flyttet, efter du har booket dine stader, vil du ikke kunne se bookingerne ved login, da systemet ikke automatisk opdaterer oplysningerne efter bookingen er genenmført. Du skal derfor kontakte Vej, Park og Miljø på mail frb-loppetorv@frederiksberg.dk med oplysning om din nye adresse, så adresseoplysningerne i bookingsystemet kan opdateres. Du vil herefter kunne se dine bookinger igen.

    Der kan gå op til 14 dage, før pengene bliver tilbageført til det betalingskort, der er benyttet ved booking.

    Stadepladsen kan ikke afbestilles senere end tirsdag før stadedagen, ligesom gebyret ikke vil blive tilbagebetalt ved udeblivelse, manglende afbestilling, sygdom eller lignende, medmindre kommunen selv nødsages til at anvende arealet til andet formål.

  • Er der ledige stadepladser?  

    For at se om der er ledige stadepladser, skal du gå ind på selvbetjeningen. Lige over login boksen i bunden er der et link, som viser hvilke stader, der eventuelt er ledige lige nu på de enkelte dage. Man kan ikke tilgå bookingsystemet via denne liste, da denne er statisk. For at booke en af de ledige stader, skal du logge ind med NemID. Listen åbner i en nyt vindue.

    Afbestilte stadepladser bliver automatisk frigjort, så de kan bookes igen. Det er ikke muligt at blive skrevet på en venteliste.

    Det er IKKE muligt at møde op på stadedagen og blive tildelt et stade, hvor stadeholderen ikke er mødt op. Stadepladser kan kun bookes og afbestilles via selvbetjeningsløsningen.

  • Der er en bil parkeret på min stadeplads - hvad gør jeg?  

    Da loppetorvet foregår på en parkeringsplads, er der en risiko for, at der holder nogle biler parkeret på trods at skiltning om parkeringsforbud i forbindelse med loppetorvet. Holder der en parkeret bil på din stadeplads, så du ikke kan benytte den, skal du som udgangspunkt tage kontakt til stadevagten. Stadevagten kan herved notere forholdene omkring stadepladsen i stadeprotokollen.

    Stadevagten har mulighed for at kontakte politiet, som kan forsøge at kontakte ejeren med henblik på at få flyttet bilen hurtigst muligt. Stadevagten kan ikke fjerne bilen. Det er udelukkende politiets vurdering, om dette skal ske, ligesom det i givet fald er politiet, som sørger herfor.

    Hvis du vælger at stille op på stadet uden at tage kontakt til stadevagten, accepterer du herved forholdene på pladsen og kan ikke efterfølgende forvente at få refunderet stadegebyr helt eller delvist. 

    Stadevagten kan eventuelt henvise til et erstatningsstade, såfremt det ikke allerede er tildelt en anden. Du kan også efter aftale med stadevagten vælge at stille op på den begrænsede plads på stadet ved den parkerede bil. Stadevagten kan her notere forholdene i stadeprotokollen. Hvis du har spørgsmål eller lignende skal du efterfølgende kontakte Vej, Park og Miljø på mail: frb-loppetorv@frederiksberg.dk

    Hvis du vælger, at du ikke ønsker er stille op på grund af en parkeret bil og i stedet tager hjem igen, skal du meddele dette til stadevagten, så forholdene kan blive noteret i stadeprotokollen. Hvis du har spørgsmål eller lignende skal du efterfølgende kontakte Vej, Park og Miljø på mail: frb-loppetorv@frederiksberg.dk

  • Ofte stillede spørgsmål  

    Er der mulighed for at låne borde med videre?
    Nej. Det er ikke muligt at låne borde og lignende. Du skal derfor selv medbringe alt til stadet. 

    Jeg kan ikke se mine bookinger, når jeg logger ind med mit NemID. Hvad skal jeg gøre?
    Hvis du er flyttet, efter du har booket dine stadepladser, vil du ikke længere kunne se dem ved login, da oplysningerne ikke automatisk opdateres efter bookingen er gennemført.
    Hvis dette er tilfældet, skal du kontakte Vej, Park og Miljø på mail frb-loppetorv@frederiksberg.dk med oplysning om din nye adresse, så adresseoplysningerne i bookingsystemet kan opdateres. Du vil herefter kunne se dine bookinger igen.

    Når jeg logger ind med mit NemID, kan jeg se min bofælle(r)s bookinger. Hvorfor kan jeg det?
    Bookinger er knyttet op på din folkeregisteradresse og ikke på navn, da systemet ellers ikke kan "lukke af" for at der kun kan bookes 3 stadepladser pr. husstand til sæsonen. Der er således ikke adgang til hinandens NemID eller lignende, men man har adgang til at se alle husstandens (folkeregisteradressens) bookinger til sæsonen.

    Jeg skal afbestille mit stade eller udskrive mit stadebevis, men kan ikke bruge linket i mailkvitteringen. Hvad skal jeg gøre?
    Før du kan bruge linket i mail-kvitteringen skal du logge ind på stadebookingen med dit NemID. Når du er logget ind, vil linket virke. Du må IKKE lukke din browser ned igen, før du klikker på linket, da du i givet fald automatisk logges ud.
    Hvis der er aktivt link i den mail-kvittering:
    - Klik på linket i din mail-kvittering, hvis dette er aktivt (det afhænger af dit mail-program og opsætning).

        ELLER

    Hvis der IKKE er aktivt link i den mail-kvittering:
    - Find din bookingkode, du har modtaget i forbindelse med bookingen (denne skal indtastes umiddelbart efter 'booking-detaljer?b=' i nedenstående adresse)
    - Gå herefter ind på følgende adresse:
       https://stadebooking.frederiksberg.dk/forside/booking-detaljer?b=   (husk at indsætte din bookingkode (UDEN bindestreger) i umiddelbar forlængelse af adressen)

    Aflyses loppetorvet bag rådhuset ved regn eller lignende?
    Nej. Som udgangspunkt aflyses loppetorvet ikke på grund af vejret.

  • Direkte genbrug på loppetorvet  

    By- og Miljøområdet vil i forbindelse med de sidste lørdage på loppetorvet i 2016 afprøve muligheden for, at almennyttige organisationer kan indsamle brugbare effekter.

    De ting som stadeholderne ikke har fået solgt på dagens loppemarked, kan de vælge at forære til den almennyttige organisation, som vil være til stede på loppetorvet med enten en varevogn eller trailer, når loppemarkedet lukker. Folkekirkens Nødhjælp, Frelsens Hær, Diakonissestiftelsen og Projekt Hjemløs kører i forvejen en turnusordning på Bispeengen Genbrugsstation. Denne turnusordning udvides sidste lørdage til også at omfatte Loppetorvet.

    Forventningen til forsøget er, at vi kan øge det direkte genbrug yderligere og støtte de almennyttige organisationer og deres bidrag til det lokale forretningsliv.

  • Affaldssortering på loppetorvet  

    På loppetorvet bag rådhuset er der mulighed for at aflevere ting til genbrug som pap, papir, tøj, metal, elektronik, hård og blød plast samt keramik og krystalglas, så længe der er plads i beholderne til genbrug.

    Aflevering af glas og batterier henvises til de respektive offentlige affaldsbeholdere ved Andebakkestien.

    Når beholderne er fyldt, eller hvis du har effekter, der ikke passer i beholderne, såsom møbler, videobånd, cd’er og madrester, så er du selv forpligtet til at tage dine effekter med hjem eller køre dem på genbrugsstationen.

    Bemærk, at det ikke er muligt at aflevere ting til forbrænding ved loppetorvet. Restaffald (dagrenovation og småt brændbart) skal du tage med hjem og putte i beholderen til restaffald. Stort brændbart skal du køre på genbrugsstationen eller aflevere som storskrald, hvor du bor. Læs mere på  www.frederiksberg.dk/affald.

Giv et praj

Giv os et praj

Hvis du på Frederiksbergs gader eller i parkerne støder ind i forhold, som bør udbedres, så sørger vi for, at der bliver set på sagen.