Gå direkte til sidens indhold

Loppetorv på Frederiksberg

Loppetorv på Frederiksberg

Nyt Loppetorv under Buen er åbnet for booking. Bookingen er åben for alle. Sæsonen for loppetorv under Buen ligger hver søndag i perioden 12. april - 18. oktober 2015.

Til og med 10. maj 2015 kan staderne under Buen bookes gratis.

Sæsonen for loppetorvet bag rådhuset 2015 ligger i perioden 11. april 2015 - 17. oktober 2015. På grund af afslutningen på Post Danmark Rundt den 8. august, er loppetorvet bag rådhuset denne dag flyttet til søndag den 9. august. Der er åbent for bookingen for frederiksbergborgere. Alle kan booke fra den 11. april.

  • Nyt loppetorv under Buen på Nordre Fasanvej  

    Til foråret kommer der loppetorv under Buen på Nordre Fasanvej hver søndag. Der er åbent for at alle kan booke.

    Sæsonen er den 12. april til den 18. oktober 2015.

    Stadepladser koster 660 kroner per styk, og der kan bookes en stadeplads pr. husstand pr. stadedag og max tre til sæsonen.

    Stadepladserne den første søndag - 12. april - er gratis.

    Staderne bookes elektronisk og efter først-til-mølleprincippet.

    Staderne måler cirka 5 x 5 meter.

  • Hvor mange stadepladser kan jeg ansøge om?  

    Du kan søge om højst en stadeplads pr. husstand pr. stadedag og max 3 stadepladser til sæsonen til hvert loppetorv. Husk at sætte dig ind i torvereglerne.
  • Hvad koster en stadeplads, og hvor stor er den?  

    Priser og størrelser:

    Loppetorv bag rådhuset:
    Lille stadeplads:
    Måler cirka 2,40 x 5 meter (1 parkeringsbås)
    Pris: 390 kroner

    Stor aflang stadeplads:
    Måler cirka 2,40 x 10 meter (2 parkeringsbåde i forlængelse af hinanden)
    Pris: 660 kroner

    Stor stadeplads:
    Måler cirka 4,80 x 5 meter (2 parkeringsbåse ved siden af hinanden)

    Loppetorv under Buen:
    Måler cirka 5 x 5 meter
    Pris: 660 kroner
    Stadene under Buen den 12. april til og med 10. maj 2015 er gratis.

  • Kan jeg afbestille min stadeplads?  

    Du kan afbestille din stadeplads frem til og med tirsdag før din stadedag. Afbestilling kan kun ske elektronisk via selvbetjeningsløsningen. Du skal logge på med din NemID for at se en liste over dine bookinger.

    Vær dog opmærksom på, at der kan gå op til 14 dage, før pengene bliver tilbageført til det dankort, der er benyttet ved booking.

    Stadepladsen kan ikke afbestilles senere end tirsdag før stadedagen, ligesom gebyret ikke vil blive tilbagebetalt ved manglende afbestilling, sygdom eller lignende, medmindre kommunen selv nødsages til at anvende arealet til andet formål.

  • Er der ledige stadepladser?  

    Du skal selv logge ind på stadebookingen for at se, om der er nogen ledige stadepladser. Afbestilte stadepladser bliver automatisk ledige, så de kan bookes igen. Det er ikke muligt at blive skrevet på en venteliste.



  • Ofte stillede spørgsmål  

    Er der mulighed for at låne borde med videre?
    Nej. Det er ikke muligt at låne borde og lignende. Du skal derfor selv medbringe alt til stadet. Dette gælder både på loppetorvet bag Frederiksberg Rådhus og under Buen ved Nordre Fasanvej.

    Der er parkeret en bil på mit stade bag rådhuset. Hvad skal jeg gøre?
    Hvis du vælger at stille op på stadet uden at tage kontakt til stadevagten, accepterer du herved forholdene på pladsen og kan ikke efterfølgende forvente at få refunderet stadegebyr helt eller delvist.
    Du kan også rette henvendelse til stadevagten, der eventuelt kan henvise til et erstatningsstade, såfremt det ikke allerede er tildelt en anden. Du kan også efter aftale med stadevagten vælge at stille op på den begrænsede plads på stadet ved den parkerede bil. Stadevagten kan her notere forholdene i stadeprotokollen. Du kan efterfølgende eventuelt kontakte Vej og Park på mail frb-loppetorv@frederiksberg.dk, hvis du har spørgsmål eller lignende.
    Hvis du vælger, at du ikke ønsker er stille op på grund af en parkeret bil, og i stedet tager hjem igen, skal du meddele dette til stadevagten, så forholdene kan blive noteret i stadeprotokollen. Du kan eventuelt efterfølgende kontakte Vej og Park på mail: frb-loppetorv@frederiksberg.dk, hvis du har spørgsmål eller lignende.

  • Affaldssortering på loppetorvet  

    Loppetorv bag rådhuset
    På loppetorvet bag rådhuset er der mulighed for at aflevere ting til genbrug som pap, papir, tøj, metal, elektronik, hård og blød plast samt keramik og krystalglas, så længe der er plads i beholderne til genbrug.

    Aflevering af glas og batterier henvises til de respektive offentlige affaldsbeholdere ved Andebakkestien.

    Når beholderne er fyldt, eller hvis du har effekter, der ikke passer i beholderne, så som møbler, videobånd, cd’er og madrester, så er du selv forpligtet til at tage dine effekter med hjem eller køre dem på genbrugsstationen.

    Bemærk, at det ikke er muligt at aflevere ting til forbrænding ved loppetorvet. Restaffald (dagrenovation og småt brændbart) skal du tage med hjem og putte i beholderen til restaffald. Stort brændbart skal du køre på genbrugsstationen eller aflevere som storskrald, hvor du bor. Læs mere på  www.frederiksberg.dk/affald.

    Loppetorv under Buen
    På det nye loppetorv under Buen er det ikke muligt at aflevere de ting, man ikke får solgt og ikke ønsker at tage med hjem. I stedet henvises stadeholderne til Bispeengens Genbrugsstation, der ligger ved siden af loppetorvet. Genbrugsstationen har åben kl. 10-17 om søndagen.

    Husk at du kun må bruge klare sække og poser til at bære dine ting ind på genbrugsstationen – pladspersonalet skal kunne se hvad du har med. Dine ting skal sorteres i overensstemmelse med genbrugsstationens sorteringsvejledning, som du kan finde her: http://www.a-r-c.dk/media/288559/Sorteringsvejledning-2014.pdf

    Dagrenovation (madaffald, affald der indeholder rester af mad, og uhygiejnisk affald) skal du tage med hjem og putte i beholderen til restaffald.

    Såfremt der efterlades affald på stadet, må der påregnes en efterregning til stadeholder for oprydning.

Billede af revne i vejen

Giv et praj

Hvis du på Frederiksbergs gader eller i parkerne støder ind i forhold, som bør udbedres, så sørger vi for, at der bliver set på sagen!