Til stede:
Claus Kortzau, Hanne Illum, Alfred Grinderslev, Birgitte Franck, David M Gerschwald, Henning C Hansen, Pernille Rothaus Sørensen, Peter Frahm
Referent:
Hanne Illum
1. Godkendelse af dagsorden
Dagsordenen blev godkendt uden bemærkninger.
2. Godkendelse af referat (ikke aktuelt)
3. Sekretariatsbetjening af Ældrerådet
Ældrerådet drøftede Dorthe Schades udmeldinger på Ældrerådsmødet den 6. maj 2021 vedr. sekretariatsbetjeningen af Rådet herunder især de foreslåede begrænsninger i refusion af rådsmedlemmernes udgifter ifm. udførelsen af opgaver for Rådet samt indkøbe – for Rådets egne midler – iPads.
Rådet drøftede også de fremsendte oversigter over Sekretariatets tidsforbrug, som Rådet på flere områder stillede sig undrende overfor.
Der var enighed om
- at Rådet ikke er enig i forvaltningens foreslåede begrænsninger/ændringer ift. Rådets egen økonomi
- at Rådet forventer, at den hidtidige praksis for refusion af diverse udgifter, rådsmedlemmerne har ved arbejdet som Ældrerådsmedlemmer, opretholdes uforandret
- at Rådet som hidtil selv har råderet over egne midler, der er afsat i budgettet. Alt andet anser Rådet for uacceptabelt.
- at vi svarer Dorthe Schade med et ”Tak, men nej tak” og med bemærkning om, at vi forventer en tilbagemelding fra Dorthe Schade inden Rådets ordinære møde 10. juni 2021.
Der sendes hurtigst muligt et svar til Dorthe Schade cc kommunaldirektøren.
4. Eventuelt
Rådet drøftede Vedtægtens § 6, stk. 6 om udpegning af mindst en kontaktperson i hver forvaltning og besluttede at sende en mail til Borgmesteren cc kommunaldirektøren, hvor Rådet anmoder om, at udpegning vil finde sted snarest muligt.
Mødet sluttede kl. 13:30