Gå til hovedindhold
Frederiksberg Kommune

Hovedmenu

  • Borger
  • Virksomhed
  • Politik
  • Kommunen
  • Corona
  • English
Frederiksberg Kommune på Facebook

Bolig

Brødkrumme

  1. Borger
  2. Bolig
  3. Bygnings- og Boligregistret (BBR)

Bygnings- og Boligregistret (BBR)

Oplysningerne i Bygnings- og Boligregistret (BBR) anvendes både af de statslige, regionale og kommunale myndigheder samt af forsyningsselskaber og private virksomheder, som for eksempel ejendomsmæglere og realkreditinstitutter.
Hvad har du pligt til at indberette?

De oplysninger, som du har pligt til at indberette til BBR, samt hvornår de skal indberettes, kan du finde i Bekendtgørelse om ejeres pligt til at give oplysninger til BBR.

De oplysninger, der skal indberettes, er blandt andet oplysninger om:

  • Opførelsesår
  • Om- og tilbygningsår
  • Bebygget areal
  • Antal etager
  • Samlet boligareal
  • Samlet erhvervsareal
  • Areal af udnyttet tagetage
  • Areal af udestue
  • Tagdækningsmateriale
  • Energiforsyning
Hvad indeholder en BBR-meddelelse?

Din BBR-meddelelse indeholder en lang række oplysninger om din ejendom, som du blandt andet har brug for, når du skal sælge dit hus, optage nye lån eller ved forsikringsspørgsmål.

Oplysningerne i BBR indeholder blandt andet:

  • Areal
  • Antal værelser
  • Beliggenhed
  • Anvendelse
  • Installationer
  • Vand- og afløbsforhold
  • Køkkenforhold
  • Ydervægs- og tagdækningsmaterialer

Hvem har ansvar for registret 

Det er Frederiksberg Kommune, der har ansvaret for registreringen i Bygnings- og BoligRegistret (BBR)

Som bygnings- eller boligejer er det dog dit ansvar, at Frederiksberg Kommune er opdateret med de korrekte oplysninger om din BBR.

Hvornår får du en BBR-meddelelse 

BBR-meddelelsen udsendes til ejere af fast ejendom i forbindelse med køb, samt hvis der er foretaget ændringer i de registrerede oplysninger om ejendommen

Hvordan får jeg en ny BBR-meddelelse?

Hvis du har brug for en ny BBR-meddelelse, kan du hente den her:

  • Den Offentlige Informationsserver (OIS)
  • SKAT’s hjemmeside (i skattemappen)

Se linkboks.

Hvordan retter jeg fejl i min BBR-meddelelse?   

Hvis du har rettelser eller ændringer til dine BBR-oplysninger, så kan du rette dem i selvbetjeningsløsningen Ret BBR.
Gå til Ret BBR

Rettelser eller ændringer kan også sendes til: bbr@frederiksberg.dk

BBR-oplysningernes gyldighed 

En BBR-meddelelse fra OIS har samme juridiske gyldighed som en BBR-meddelelse udstedt af kommunen og kan derfor erstatte den fra kommunen.

Bygnings- og BoligRegistret 

Du kan holde dig orienteret om aktuelle emner vedrørende BBR fra Erhvervsstyrelsen, Kommune Holding og hjemmesiden BBR.dk

Links

  • Bekendtgørelse om ejeres pligt til at give oplysninger til BBR
  • Den Offentlige Informationsserver (OIS)
  • Skat.dk
  • Ret BBR

Kontakt

Bygnings og Boligregistret (BBR)

Smallegade 1
2000 Frederiksberg
For borgere: Send sikker Digital Post til Bygnings og Boligregistret (BBR)
For virksomheder: Send sikker Digital Post til Bygnings og Boligregistret (BBR)

Mandag - torsdag klokken 9-11 og 13-14
Fredag klokken 9-11

Personlig henvendelse

Kun efter forudgående aftale
Telefon: 38214026
  • Del
    • Facebook
    • Linkedin
    • Twitter
  • Udskriv
  • Byggeri
  • Boliger og botilbud
  • Skybrud
  • Nedsivning af regnvand
  • Anmeld skimmelsvamp   
  • Ejendomsskat
  • Skel mellem grunde/hegnsyn
  • Tomme boliger
  • Salg af ejendomme
  • Boligstøtte
  • Bygnings- og Boligregistret (BBR)
  • Almene boliger

Genveje

  • Kommunen
  • Presserum
  • Læs højt
  • Ledige stillinger
  • In English
  • Privatlivspolitik
  • Sitemap
  • Webtilgængelighedserklæring

Frederiksberg Kommune

Frederiksberg Rådhus
Smallegade 1
2000 Frederiksberg

Til kontaktsiden
CVR 11259979

Facebook
LinkedIn
Oplev Frederiksberg
Bliv Hørt

Borgerservice

Kontakt

Frederiksberg Rådhus 1. sal
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Benyt vestindgangen (ved parkeringspladsen)

Send sikker Digital Post til Borgerservice
Send sikker Digital Post til Borgerservice for virksomheder 

Telefon: 38 21 21 21