Med platformen Aula får børn, elever, forældre og pædagogisk personale en sikker og brugervenlig adgang til informationer fra skoledagen og livet i dagtilbuddet.
Ud over Aula, så kan du også få hjælp og vejledning til Unilogin samt nogle af de øvrige digitale tjenester på skoleområdet.
Er du som forælder i tvivl om noget, så skal du rette henvendelse til kontoret på dit barns skole.
Aula
Aula - Hvilke grupper i Aula er jeg automatisk en del af?
Alle forældre er automatisk tilknyttet en gruppe bestående af klassens elever, forældre samt personale.
Aula - Kan jeg mon finde nogle guides eller videoer om hvordan jeg som forældre kan bruge Aula?
Ja, der findes en hel del vejledninger i brugen af Aula rettet mod jer som forældre. Følg linket til Aulas forældresider
Aula - Hvem kan ændre på barnets samtykker og tilladelser?
Forældre med forældremyndighed til et barn kan ændre på samtykker og tilladelser, der er afgiveti Aula. Det vil altid være den seneste ændring der er den gældende og ændringer vil ikke væremed tilbagevirkende kraft.
Unilogin - Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan huske mit UNI-Login?
Du kan som forælder vælge at logge ind med dit NemID fremfor at anvende dit UNI-Login. Du kan også klikke på ”glemt brugernavn eller adgangskode” og følge anvisningerne.
Husk at elever på Frederiksberg skal logge på ved at skrive deres uni-ID efterfulgt af @frbskole.dk. Eksempel på dette er: pete2000@frbskole.dk
Unilogin – Kan jeg som forælder hjælpe mit barn hvis barnet har glemt sit kodeord?
Ja, en del af det nye Unilogin er netop at gøre eleverne og deres forældre mere selvhjulpne end tidligere. Som forælder kan du følge vejledningen her:
- Gå til hjemmesiden kodeskift.dk
- Login med dit eget Unilogin
- Klik på ’mit barn’ og vælg barnet
- Klik på nulstik
Dit barn får nu tildelt en ny adgangskode, som virker ved næste login. Du har mulighed for at printe koden fra kodeskift.dk.
Officepakken – hvilke programmer og apps har elever på Frederiksberg adgang til?
Som elev på Frederiksberg kan man adgang til Microsoft Office 365 for Education.
Programmerne i pakken kan installeres på flere enheder. Har du som forælder brug for vejledning til dette, så se leverandøren EasyIQs vejledning her:
https://easyiq.dk/wp-content/uploads/2014/08/Office-pakken-via-EasyIQ-Office365-20140829MTH.pdf
Browser – Hvilke internet browsere skal jeg benytte og hvad skal jeg være særligt opmærksom på?
Du bør generelt undgå Internet Explorer da den browser ikke virker til en række af de nyere platforme f.eks Aula.
Vi henviser til at bruge Google Chrome, Mozillas Firefox eller Microsofts Edge browser.
Oplever du fejl ved login skal du starte med at tømme browserens cache (dens hukommelse).
Se vejledninger til sletning af cache-historik her:
Sådan rydder du browserdata:
Chrome:
- Åbn Chrome på din computer.
- Øverst til højre skal du klikke på Mere Indstillinger.
- Klik på Avanceret nederst.
- Klik på Indstillinger for websites under "Sikkerhed og privatliv".
- Klik på Cookies. Se alle cookies og websitedata
- Slet alle.
- Bekræft ved at klikke på Ryd alle.
Edge:
- Vælg Indstillinger mv. > Indstillinger > Persondata og tjenester.
- Under Ryd browserdata skal du vælge Vælg, hvad der skal ryddes.
- Vælg et tidsinterval i rullemenuen Tidsinterval.
- Vælg de typer data, du vil rydde (se tabellen nedenfor for beskrivelser). ...
- Vælg Ryd nu.
Safari:
- Klik på "Anonymitet".
- For at slette cookies og cache, skal du vælge "Fjern alle data fra websteder…".
- Hvis du klikker på "Oplysninger", kan du slette individuelle cookies.
- Husk, at genstarte Safari efter, at have slettet browserdata.
Firefox:
- Klik på menuknappen. ...
- Klik på Privatliv & sikkerhed.
- Klik på knappen Ryd data… i afsnittet Cookies og websteds-data.
- Fjern fluebenet ud for Cookies og websteds-data. ...
- Kontrollér at der er flueben ud for Cached web-indhold, og klik så på knappen Ryd.
- Luk fanebladet Indstillinger.
Links
Kontakt
Børne- og Ungeområdet
Frederiksberg RådhusSmallegade 1
2000 Frederiksberg
Fredag kl. 8-13