Informationssikkerhed
Frederiksberg Kommunes informationssikkerhedspolitik gælder for alle, der udfører opgaver eller hverv for kommunen, herunder kommunalbestyrelsesmedlemmer, medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere.
Informationssikkerhedspolitik
Alle former for information som ejes, opbevares eller behandles af kommunen er omfattet af politikken. Derfor er den gældende for både elektronisk informationen i it-systemerne og for information i andre former, fx papirbaseret.
Informationssikkerhed handler om:
- Fortrolighed (at information ikke kommer til uvedkommendes kendskab)
- Integritet (at information er pålidelig, korrekt og intakt)
- Tilgængelighed (at relevant information kan findes, tilgås og anvendes, når der er behov for det!)
Kommunens informationssikkerhedspolitik er vedtaget af Magistraten den 18. maj 2009. Seneste revision af politikken er tiltrådt af direktionen den 22. maj 2018.
Se informationssikkerhedspolitikken under Links.
Informationssikkerhedsregler
Frederiksberg Kommunes informationssikkerhedsregler udmønter og understøtter de overordnede sikkerhedskrav, som er beskrevet i kommunens informationssikkerhedspolitik.
Reglerne er udarbejdet med udgangspunkt i sikkerhedsstandarden ISO27001 og supplerer endvidere de relevante lovgivningsmæssige krav, primært i forhold til persondataloven, som er relevant i fm. den almindelige sagsbehandling.
Seneste revision af informationssikkerhedsreglerne er foretaget og godkendt af direktionen den 22. maj 2018.
Hent kommunens informationssikkerhedsregler som et samlet dokument under Links.
Kontakt
Databeskyttelsesrådgiveren
Frederiksberg Rådhus
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
For borgere: Send sikker Digital Post til Databeskyttelsesrådgiveren
For virksomheder: Send sikker Digital Post til Databeskyttelsesrådgiveren