Gå til hovedindhold
Frederiksberg Kommune logo

Informationssikkerhed

Frederiksberg Kommunes informationssikkerhedspolitik gælder for alle, der udfører opgaver eller hverv for kommunen, herunder kommunalbestyrelsesmedlemmer, medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere.

Indhold

    Informationssikkerhedspolitik

    Alle former for information som ejes, opbevares eller behandles af kommunen er omfattet af politikken. Derfor er den gældende for både elektronisk informationen i it-systemerne og for information i andre former, fx papirbaseret.

    Informationssikkerhed handler om:

    • Fortrolighed (at information ikke kommer til uvedkommendes kendskab)
    • Integritet (at information er pålidelig, korrekt og intakt)
    • Tilgængelighed (at relevant information kan findes, tilgås og anvendes, når der er behov for det!)

    Kommunens informationssikkerhedspolitik er vedtaget af Magistraten den 18. maj 2009. Seneste revision af politikken er tiltrådt af direktionen den 22. maj 2018.

    Se informationssikkerhedspolitikken under Links.

    Informationssikkerhedsregler

    Frederiksberg Kommunes informationssikkerhedsregler udmønter og understøtter de overordnede sikkerhedskrav, som er beskrevet i kommunens informationssikkerhedspolitik.

    Reglerne er udarbejdet med udgangspunkt i sikkerhedsstandarden ISO27001 og supplerer endvidere de relevante lovgivningsmæssige krav, primært i forhold til persondataloven, som er relevant i fm. den almindelige sagsbehandling.

    Seneste revision af informationssikkerhedsreglerne er foretaget og godkendt af direktionen den 22. maj 2018.

    Hent kommunens informationssikkerhedsregler som et samlet dokument under Links.