Gå til hovedindhold
Frederiksberg Kommune
Hovedmenu
  • Borger
  • Virksomhed
  • Politik
  • Kommunen
  • English
Frederiksberg Kommune på Facebook
Om Frederiksberg Kommune
  1. Kommunen
  2. Om Frederiksberg Kommune
  3. Informationssikkerhed

Informationssikkerhed

Frederiksberg Kommunes informationssikkerhedspolitik gælder for alle, der udfører opgaver eller hverv for kommunen, herunder kommunalbestyrelsesmedlemmer, medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere.

Informationssikkerhedspolitik

Alle former for information som ejes, opbevares eller behandles af kommunen er omfattet af politikken. Derfor er den gældende for både elektronisk informationen i it-systemerne og for information i andre former, fx papirbaseret.

Informationssikkerhed handler om:

  • Fortrolighed (at information ikke kommer til uvedkommendes kendskab)
  • Integritet (at information er pålidelig, korrekt og intakt)
  • Tilgængelighed (at relevant information kan findes, tilgås og anvendes, når der er behov for det!)

Kommunens informationssikkerhedspolitik er vedtaget af Magistraten den 18. maj 2009. Seneste revision af politikken er tiltrådt af direktionen den 22. maj 2018.

Se informationssikkerhedspolitikken under Links.

Informationssikkerhedsregler

Frederiksberg Kommunes informationssikkerhedsregler udmønter og understøtter de overordnede sikkerhedskrav, som er beskrevet i kommunens informationssikkerhedspolitik.

Reglerne er udarbejdet med udgangspunkt i sikkerhedsstandarden ISO27001 og supplerer endvidere de relevante lovgivningsmæssige krav, primært i forhold til persondataloven, som er relevant i fm. den almindelige sagsbehandling.

Seneste revision af informationssikkerhedsreglerne er foretaget og godkendt af direktionen den 22. maj 2018.

Hent kommunens informationssikkerhedsregler som et samlet dokument under Links.

Links

  • Frederiksberg Kommunes informationssikkerhedspolitik
  • Frederiksberg Kommunes informationssikkerhedsregler

Kontakt

Databeskyttelsesrådgiveren

Frederiksberg Rådhus
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
For borgere: Send sikker Digital Post til Databeskyttelsesrådgiveren
For virksomheder: Send sikker Digital Post til Databeskyttelsesrådgiveren
  • Del
    • Facebook
    • Linkedin
    • Twitter
  • Udskriv
  • Om Frederiksberg Kommune
  • Kommunalbestyrelsen
  • Forvaltningen
  • Borgerrådgiver
  • Åbningstider
  • Job i kommunen
  • Bliv Hørt - Frederiksberg Kommunes høringsportal
  • EAN-numre i Frederiksberg Kommune
  • Oplev Frederiksberg
  • Priser og præmieringer
  • Borgerundersøgelse
  • Abonnér
  • Informationssikkerhed
  • Klokkespil
Footer DA
Genveje
  • Kommunen
  • Presserum
  • Hjælp til at få siden læst op
  • Ledige stillinger
  • In English
  • Privatlivspolitik
  • Sitemap
  • Tilgængelighedserklæring

Frederiksberg Kommune

Frederiksberg Rådhus
Smallegade 1
2000 Frederiksberg

Til kontaktsiden
CVR 11259979

Facebook
LinkedIn
Oplev Frederiksberg
Bliv Hørt

Borgerservice

Frederiksberg Rådhus 1. sal
Vestindgangen (ved parkeringspladsen)
Telefon: 38 21 21 21

Bestil tid i Borgerservice
Send sikkert til Borgerservice (digital post)