På Mit Affald får du et overblik over affaldet på din ejendom. Du starter med at indtaste din adresse, og så kommer du ind på en samlet oversigt, som vedrører din adresse. Her kan du også finde en tømmekalender, give os besked, hvis du har ikke fået tømt affald, eller du ønsker at ændre på din eksisterende ordning.
Her på siden finder du de mest brugte genveje, så du let kan få løst dit problem.
FAQ
Affaldet er ikke hentet
Hvis du ikke har fået tømt din affaldsbeholder skal du anmelde det til os. Meld det gerne ind allerede dagen efter, dit affald skulle være hentet. Jo hurtigere vi og renovatøren får besked, jo hurtigere kan vi sørge for, at det bliver hentet. Vælg den ordning, det drejer sig om og anmeld problemet.
Ændring af beholdere
Hvis du har for meget eller for lidt kapacitet til affaldet, kan du give os besked, og så vil vi kontakte dig og finde en løsning. Vælg den ordning, det drejer sig om og klik på anmeld. Vælg punktet Ændring af ordning og skriv i kommentaren om du har for meget eller for lidt kapacitet, til den pågældende type affald.
Beholderen er defekt
Hvis en affaldsbeholder er defekt, skal du give os besked. Hvis skaden er forvoldt af skraldemanden, erstatter kommunen beholderen. Hvis Frederiksberg Kommune vurderer, at beholderen af beskadiget af anden årsag end almindelig slitage og brug (fx brand, hærværk eller misbrug) skal grundejeren erstatte beholderen. Vælg den ordning, det drejer sig om og anmeld problemet.
Bestil afhentning af storskrald, farligt affald, glas og haveaffald
Etageejendomme skal bestille afhentning af storskrald, stort elektronik, farligt affald, glas og haveaffald.
Bestil madaffaldsposer
Bor du i villa eller rækkehus
Bor du i villa, skal du blot binde en pose rundt om håndtaget på din beholder til madaffald, så lægger skraldemanden en ny pakke poser til dig. Du skal ikke bestille madaffaldsposer via selvbetjeningen.
Bor du i lejlighed
Bor du i lejlighed, skal I bestille poser for hele ejendommen, og poserne vil da blive leveret på aftalt adresse. Der vil typisk være en affaldsansvarlig eller en vicevært, der tager sig af dette. Hvis du som beboer bestiller poser til dig selv, vil bestillingen blive annulleret.
Alle borgere kan også hente madaffaldsposer i Borgerservice på Rådhuset, på Bispeengen Genbrugsstation eller KU.BE på Dirch Passers Allé 4.
Bestil madaffaldsposer som affaldsansvarlig
Er du affaldsansvarlig, skal du bestille poser, som alle beboere i ejendommen kan tage af. Når du har tastet din adresse skal du vælge ”Bestil engangsydelse” og tilføje, hvor mange lejligheder du bestiller poser til. I kommentarfeltet kan du skrive, hvilken adresse poserne skal leveres til. Står der ikke nogen adresse der, vil de blive leveret til standpladsen.
Tilmeld dig sms-service
Vi kan hjælpe dig med at huske, hvornår vi henter dit affald. Du kan tilmelde dig vores sms-service, så får du besked dagen før vi kommer.
Bestille vask af beholder
Det er grundejeren der skal sørge for at affaldsbeholderne er rene. Enten kan I rengøre selv eller bestille en vask mod betaling. Hvis beholderne er for uhygiejnisk at tømme, kan Frederiksberg Kommune bestille beholdervask på grundejerens regning.
Ønsker du at bestille vask af beholdere, skal du kontakte Borgerservice, som bestiller vasken for dig.
Tilmeld dig som affaldsansvarlig
Er du affaldsansvarlig på en ejendom i Frederiksberg Kommune kan du tilmelde dig som kontaktperson. Så går du ikke glip af vigtige driftsinformationer, der handler om din ejendoms affald.
Kontakt
Borgerservice - Affald og Genbrug
Frederiksberg RådhusSmallegade 1
2000 Frederiksberg
For virksomheder: Send sikker Digital Post til Affald og Genbrug
Telefontider
Mandag - torsdag klokken 8-16Fredag klokken 8-13
Personlig henvendelse i Borgerservicecentret:
Mandag og torsdag klokken 9-17Tirsdag, onsdag og fredag klokken 9-13