Kontakt
Folkeregister og sygesikring
Borgerservice, Frederiksberg Rådhus
Smallegade 1, 1. sal
2000 Frederiksberg
Telefontid
Mandag - fredag klokken 9-12
For at komme i betragtning til en anvist bolig skal du som udgangspunkt have både et akut boligproblem og sociale problemer, som du ikke selv kan løse. Du skal som udgangspunkt have folkeregisteradresse i Frederiksberg Kommune.
Der vil ved behandling af ansøgninger blandt andet blive set på dine muligheder for selv at tilvejebringe en bolig/et værelse, dit tilhørsforhold til Frederiksberg Kommune og den aktuelle situation som helhed.
Hvis du har et akut boligsocialt behov og tilhører en af nedenstående grupper i ikke-prioriteret rækkefølge, kan du muligvis komme i betragtning til en kommunalt anvist bolig:
Hvis du er boligsøgende, kan du søge bolig i alment byggeri, hos boligselskaber eller hos private administratorer og udlejere. Som udgangspunkt opfylder du ikke kriterierne til en kommunalt anvist bolig, hvis du alene har en akut boligproblematik, fx:
Ansøgningsskemaet til at søge om en kommunalt anvist bolig, kan du få ved personligt at møde op i Borgerservice. Se kontakt nedenfor.
Det Boligsociale Udvalg behandler ansøgninger og afgør ud fra en individuel og konkret vurdering, om du opfylder kriterierne for at få en kommunal anvist bolig. Du kan forvente en sagsbehandlingstid på op til 4 uger, efter din ansøgning er modtaget. Du vil få skriftlig besked, om du bliver godkendt eller får et afslag.
Borgerservice, Frederiksberg Rådhus
Smallegade 1, 1. sal
2000 Frederiksberg
Telefontid
Mandag - fredag klokken 9-12