Gå til hovedindhold
Frederiksberg Kommune

Hovedmenu

  • Borger
  • Virksomhed
  • Politik
  • Kommunen
  • Corona
  • English
Frederiksberg Kommune på Facebook

Personlige forhold

Brødkrumme

  1. Borger
  2. Personlige forhold
  3. Betaling til Frederiksberg Kommune

Betaling til Frederiksberg Kommune

På ’Min betalingsoversigt’ kan du betale dine regninger til Frederiksberg Kommune. Det kan for eksempel være regninger for ejendomsskat, parkeringsafgift eller daginstitution. Du kan også tilmelde dine regninger til betalingsservice og se, hvis du har gæld til kommunen og eventuelt oprette en afdragsordning.
Gå til min betalingsoversigt

Du skal bruge NemID, når du logger på ’Min betalingsoversigt’. Hvis der kommer en blank side frem, når du er logget ind, er det fordi, der på det tidspunkt ikke er nogle regninger, der er registreret. Når du har betalt en regning på min betalingsoversigt, kan der gå op til to hverdage, før betalingen fremgår i systemet.

Hvis du møder op i borgerservice for at få hjælp, så husk at bestille tid på forhånd. På den måde kommer du til hurtigere. Du finder linket i højre side. 

Sådan betaler du din regning til Frederiksberg Kommune

Du kan vælge at betale dine regning til os på flere måder:

  • Min betalingsoversigt
  • Det betalings-ID, der er på din regning
  • Betalingsservice (PBS)
  • QR-koden på din regning

Hvis du ikke er i stand til at betale dine regninger til os, er det oftest muligt at indgå en betalingsaftale med os. Du skal dog være opmærksom på, at selvom du har indgået en betalingsaftale med os, vil du stadig blive modregnet i dine ydelser fra os, staten og Udbetaling Danmark. På 'Min betalingsoversigt' kan du selv indgå afdragsordninger uden at involvere kommunen.

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler min regning?

Hvis du ikke betaler til tiden, vil du blive modregnet i dine udbetalinger fra os, staten og Udbetaling Danmark. Dette sker uanset, om du har indgået en frivillig aftale omkring afviklingen af det skyldige beløb, eller du har fået lavet en betalingsordning.

På alle regninger og opkrævninger, du får fra os, står der, hvornår du senest skal betale din regning. Husk, det er dit eget ansvar at sikre, at du betaler til tiden.

Skylder du penge, der vedrører daginstitution, SFO, klub eller efterregulering af disse, vil der ske en modregning i din fulde udbetaling af børne- og ungeydelsen.

Hvis du stadig vælger ikke at betale det skyldige beløb, vil det blive sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen, hvor yderligere omkostninger vil blive pålagt. Når dette er sket, kan vi ikke længere indgå en betalingsaftale med dig, og du skal i stedet kontakte Gældsstyrelsen.

Frederiksberg Kommunes opkrævningsprocedure

Først fremsender vi en regning med et betalingsID, som du skal benytte til betaling af kravet.

  • Hvis du ikke betaler kravet til tiden, udsender vi op til tre rykkerbreve. Hvis I er flere, der hæfter for kravet, forbeholder vi os ret til at rykke alle for den manglende betaling. Det kan for eksempel være tilfældet for betalinger til daginstitution og ejendomsskatter.
  • Hvis du betaler for sent (ikke betaler til tiden, eller overholder enten den fastsatte betalingsordning eller den betalingsaftale, du selv har indgået med os) sender vi automatisk en rykker om betaling. Denne rykker koster dig 250 kroner.
  • Hvis du fortsat ikke betaler til tiden, sender vi dig automatisk endnu en rykker om betaling. Denne rykker koster dig yderligere 250 kroner.
  • Hvis du hverken betaler rykkerbrevene eller overholder betalingsaftalen/betalingsordningen, sender vi uden yderligere varsel kravet til inddrivelse hos Gældsstyrelsen. Det betyder, at du kan risikere yderligere omkostninger i form af renter, gebyr og afgifter. Derudover kan du risikere at blive trukket i løn eller at pantefogeden i sidste ende foretager udlæg i dine aktiver.
  • Ved udvalgte krav, som for eksempel biblioteksgebyrer og parkeringsafgifter, kan Gældsstyrelsen foretage særlig lønindeholdelse. Det betyder, at Gældsstyrelsen til enhver tid vil trække dig 400 kroner i løn per måned – også selvom du for eksempel er på dagpenge, kontanthjælp eller SU.
Frederiksberg Kommunes rykkerprocedure

Det er dit eget ansvar at sikre, at alle indbetalinger sker til tiden. Hvis du ikke har modtaget din regning, er det stadig dit ansvar at sikre, at betalingen finder sted. Derfor vil et eventuelt rykkergebyr altid blive fastholdt.

Der findes to typer rykkergebyrer:

• Kommunale krav tillagt udpantningsret for eksempel til p-afgift eller til daginstitution: 250 kroner.
• Kommunale krav der ikke er tillagt udpantningsret - for eksempel til erstatning af biblioteksmateriale: 100 kroner.

Links

  • Læs om betaling af ejendomsskat
  • Læs om betaling af parkeringsafgifter

Kontakt

Opkrævningen

BorgerServiceCenter, Frederiksberg Rådhus
Smallegade 1, 1. sal
2000 Frederiksberg
For borgere: Send sikker Digital Post til Opkrævningen
For virksomheder: Send sikker Digital Post til Opkrævningen

Telefonisk henvendelse

Mandag - torsdag kl. 10-15
Fredag kl. 10-13
Lørdag, søn- og helligdage lukket

Personlig kontakt

Mandag og torsdag kl. 9-17
Tirsdag, onsdag og fredag kl. 9-13
Lørdag, søn- og helligdage lukket
Telefon: 38212121
  • Del
    • Facebook
    • Linkedin
    • Twitter
  • Udskriv
  • Pas
  • Kørekort
  • Ægteskab og vielser
  • Betaling til Frederiksberg Kommune
  • Flytning og adresse
  • Bestil tid i Borgerservice
  • Fra registreret partnerskab til ægteskab
  • Legitimationskort
  • Bestil NemID
  • Fuldmagt
  • Fritagelse fra Digital Post
  • Feriepenge
  • Deltag i grundlovsceremoni

Genveje

  • Kommunen
  • Presserum
  • Læs højt
  • Ledige stillinger
  • In English
  • Privatlivspolitik
  • Sitemap
  • Webtilgængelighedserklæring

Frederiksberg Kommune

Frederiksberg Rådhus
Smallegade 1
2000 Frederiksberg

Til kontaktsiden
CVR 11259979

Facebook
LinkedIn
Oplev Frederiksberg
Bliv Hørt

Borgerservice

Kontakt

Frederiksberg Rådhus 1. sal
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Benyt vestindgangen (ved parkeringspladsen)

Send sikker Digital Post til Borgerservice
Send sikker Digital Post til Borgerservice for virksomheder 

Telefon: 38 21 21 21