Selvbetjening Mit affald
Mit Affald er dit vigtigste redskab. Her kan du blandt andet fortælle os, hvis du ikke har fået hentet dit affald, og du kan se, hvad der er registreret på din adresse.
På selvbetjeningen Mit Affald får du et overblik over affaldet på din ejendom. Du starter med at indtaste din adresse, og så kommer du ind på en samlet oversigt, som vedrører din adresse. Her kan du også finde en tømmekalender, give os besked, hvis du har ikke fået tømt affald, eller du ønsker at ændre på din eksisterende ordning.
Her på siden finder du de mest brugte genveje, så du let kan få løst dit problem.
Hvis du ikke har fået tømt din affaldsbeholder skal du anmelde det til os. Meld det gerne ind allerede dagen efter, dit affald skulle være hentet. Jo hurtigere vi og renovatøren får besked, jo hurtigere kan vi sørge for, at det bliver hentet. Vælg den ordning, det drejer sig om og anmeld problemet.
Hvis du har for meget eller for lidt kapacitet til affaldet, kan du give os besked, og så vil vi kontakte dig og finde en løsning. Vælg den ordning, det drejer sig om og klik på anmeld. Vælg punktet Ændring af ordning og skriv i kommentaren om du har for meget eller for lidt kapacitet, til den pågældende type affald.
Hvis en affaldsbeholder er defekt, skal du give os besked. Hvis skaden er forvoldt af skraldemanden, erstatter kommunen beholderen. Hvis Frederiksberg Kommune vurderer, at beholderen af beskadiget af anden årsag end almindelig slitage og brug (fx brand, hærværk eller misbrug) skal grundejeren erstatte beholderen. Vælg den ordning, det drejer sig om og anmeld problemet.
Etageejendomme skal bestille afhentning af storskrald, stort elektronik, farligt affald, glas og haveaffald.
Bor du i villa eller rækkehus
Bor du i villa, skal du blot binde en pose rundt om håndtaget på din beholder til madaffald, så lægger skraldemanden en ny rulle poser til dig. Du skal ikke bestille madaffaldsposer via selvbetjeningen.
Bor du i lejlighed
Bor du i lejlighed, skal I bestille poser for hele ejendommen, og poserne vil da blive leveret på aftalt adresse. Det vil typisk være en affaldsansvarlig eller en vicevært, der tager sig af dette. Hvis du som beboer bestiller poser til dig selv, vil bestillingen blive annulleret.
Alle borgere kan også hente madaffaldsposer i Borgerservice på Rådhuset, på Bispeengen Genbrugsstation eller KU.BE på Dirch Passers Allé 4.
Bestil madaffaldsposer til etageejendomme
Du skal bestille poser, som alle beboere i ejendommen kan tage af. Når du har tastet din adresse skal du vælge ”Bestil engangsydelse” og tilføje, hvor mange lejligheder du bestiller poser til. I kommentarfeltet kan du skrive, hvilken adresse poserne skal leveres til. Står der ikke nogen adresse der, vil de blive leveret til standpladsen.
Vi kan hjælpe dig med at huske, hvornår vi henter dit affald. Du kan tilmelde dig vores sms-service, så får du besked dagen før vi kommer.
Det er grundejeren, der skal sørge for, at affaldsbeholderne er rene. Enten kan I rengøre selv eller bestille en vask mod betaling. Hvis beholderne er for uhygiejniske at tømme, kan Frederiksberg Kommune bestille beholdervask på grundejerens regning.
Ønsker du at bestille vask af beholdere, skal du kontakte Borgerservice, som bestiller vasken for dig.
Er du affaldsansvarlig på en ejendom i Frederiksberg Kommune kan du tilmelde dig som kontaktperson. Så går du ikke glip af vigtige driftsinformationer, der handler om din ejendoms affald.
Kontakt
Borgerservice - Affald og Genbrug
Frederiksberg Rådhus, 1. sal
Smallegade 1, benyt vestindgangen (ved parkeringspladsen)
2000 Frederiksberg
For borgere: Send sikker Digital Post til Affald og Genbrug
For virksomheder: Send sikker Digital Post til Affald og Genbrug
Telefontider
Mandag - torsdag kl. 8-16
Fredag kl. 8-13
Personlig henvendelse i Borgerservice:
Mandag og torsdag kl. 9-17
Tirsdag, onsdag og fredag kl. 9-13
Telefon: 38 21 21 21