Gå til hovedindhold

Selvbetjening Mit affald

Mit Affald giver dig hurtige genveje til at løse dine affaldsproblemer. Her kan du blandt andet fortælle os, hvis du ikke har fået hentet dit affald, og du kan se, hvad der er registreret på din adresse.

Indhold

    Gå til selvbetjening Mit affald

    OBS: Adgang til Selvbetjeningen er ændret 

    Du skal nu logge ind med MitID, hvis du benytter selvbetjeningen på hjemmesiden. Du kan også med fordel bruge vores app AffaldFrederiksberg. Her skal du ikke bruge MitID.

    • Hvis du er husejer, skal du benytte selvbetjeningen ved at logge dig ind med MitID, hvorefter du skal indtaste din adresse.

    Læs dette hvis du er affaldsansvarlig

    • Hvis du er vicevært/affaldsansvarlig anbefaler vi først og fremmest at du bruger vores app AffaldFrederiksberg
    • Hvis du bruger app'en skal du være opmærksom på, at du skal bruge menupunktet Bestil Afhentning, som ligger nederst i menuen, når du skal bestille afhentning af glas, farligt affald, storskrald og stort elektronik. Du skal ikke bruge tømmekalenderen.
    • Alternativt kan du benytte dit private MitID for at logge dig ind på vores Selvbetjening på hjemmesiden.
    • Har du fortsat problemer med at logge ind på Selvbetjeningen, kan du kontakte Frederiksberg Renovation på affald@frederiksberg.dk. Alternativt kan du ringe til vores Borgerservice på 38212121.

    Der vil kunne forekomme længere responstid i forbindelse med denne ændring. Vi håber på din tålmodighed og beklager ulejligheden. 

    Hvis du ikke har fået tømt din affaldsbeholder, skal du anmelde det til os. Meld det gerne ind allerede dagen efter, dit affald skulle være hentet. Jo hurtigere vi og renovatøren får besked, jo hurtigere kan vi sørge for, at det bliver hentet. Vælg den ordning, det drejer sig om og anmeld problemet.

    Anmeld en afvigelse

    I selvbetjeningen kan du hente en tømmekalender, som du kan printe ud. Log ind med din tømmeadresse. 

    Hent tømmekalender

    Hvis du har for meget eller for lidt kapacitet til affaldet, kan du give os besked, og så vil vi kontakte dig og finde en løsning. Vælg den ordning, det drejer sig om og klik på anmeld. Vælg punktet Ændring af ordning og skriv i kommentaren om du har for meget eller for lidt kapacitet, til den pågældende type affald.

    Vil du ændre på din nuværende ordning?

    Hvis en affaldsbeholder er ødelagt, skal du give os besked. Hvis skaden er forvoldt af skraldemanden, erstatter kommunen beholderen. Hvis Frederiksberg Kommune vurderer, at beholderen af beskadiget af anden årsag end almindelig slitage og brug (fx brand, hærværk eller misbrug) skal grundejeren erstatte beholderen. Vælg den ordning, det drejer sig om og anmeld problemet.

    Meld defekt beholder til kommunen

    Vi kan hjælpe dig med at huske, hvornår vi henter dit affald. Du kan tilmelde dig vores sms-service, så får du besked dagen før vi kommer.

    Tilmeld dig sms-service

    Det er grundejeren, der skal sørge for, at affaldsbeholderne er rene. Enten kan I rengøre selv eller bestille en vask mod betaling. Hvis beholderne er for uhygiejniske at tømme, kan Frederiksberg Kommune bestille beholdervask på grundejerens regning.

    Ønsker du at bestille vask af beholdere, skal du kontakte Borgerservice, som bestiller vasken for dig.

    Ønsker jeres ejendom at få hentet storskrald, skal grundejer eller den affaldsansvarlige bestille afhentning af storskrald under Digital affaldshåndbog for affaldsansvarlig og viceværter.

    Du kan læse mere om storskraldsordningen i kommunens administrative retningslinjer, som du finder som en pdf under Regler om affald. 

    Links

    Kontakt

    Affald og Genbrug

    Frederiksberg Rådhus, 1. sal
    Smallegade 1, benyt vestindgangen (ved parkeringspladsen)
    2000 Frederiksberg

    Telefontid

    Mandag - torsdag klokken 9-15
    Fredag klokken 9-13

    Personlig henvendelse i Borgerservice:

    Mandag og torsdag klokken 9-17
    Tirsdag, onsdag og fredag klokken 9-13

    Telefon: 3821 2121