Gå til hovedindhold

EAN-numre og fakturakrav

På denne side kan du få en oversigt over EAN-numrene på de forskellige afdelinger, enheder, institutioner og områder i Frederiksberg Kommune. Kontakt afdeling for leveringsadresse.

Indhold

    Find EAN-nummer i Frederiksberg Kommune

    Vigtige krav til e-faktura til Frederiksberg Kommune fra 1. januar 2026

    For at sikre korrekt bogføring og rettidig betaling indfører Frederiksberg Kommune fra 1. januar 2026 skærpede krav til oplysninger på e-fakturaer. Disse krav følger bedste praksis for effektiv og korrekt behandling.

    Hvad skal fakturaen som minimum indeholde?

    Korrekt EAN-nummer

    • Oplyses af bestilleren eller fremgår af indkøbsordren.
    • Fakturaer med manglende eller ukorrekt EAN afvises/returneres.

    Referenceoplysninger

    • Navn på bestiller
    • Bestillers bruger-ID eller e-mail
    • Navn på referenceperson hos leverandøren

    Præcise vare- eller ydelsesbeskrivelser

    • På dansk
    • Udspecificeret mængde, enhed og pris

    Korrekte stamdata på leverandør

    • CVR, adresse, bankoplysninger og kontaktinfo skal være opdateret

    Formatkrav

    • Vi modtager kun e-faktura i OIOUBL eller PEPPOL BIS
    • Alternativt kan faktura fremsendes via virk.dk

    Hvis der er udstedt indkøbsordre

    • Indkøbsordrenummer skal angives i OrderReference-feltet
    • Varelinjer skal stemme med det, der er bestilt

    Fakturaer vedrørende regnskab 2025

    Fakturaer for køb og leverancer i 2025 skal fremsendes elektronisk senest mandag den 12. januar 2026.

    Har du spørgsmål?

    Kontakt os på bogfoering@frederiksberg.dk eller telefon 38 21 23 55 (tast 3).

    Kontakt

    Økonomi og Udbud

    Frederiksberg Rådhus
    Smallegade 1, 5. sal, rum 5.056
    2000 Frederiksberg

    Telefon: +45 3821 2300