Min Dialog en løsning til dig og andre borgere i Frederiksberg Kommune, der modtager hjælp fra:
Ambulant genoptræning
Forebyggelsen
Sygeplejeklinikkerne
Visitation, koordination og hjælpemidler
Boligteam og tværgående koordinering
Frederiksberg Kommunes Døgnrehabilitering
Den kommunale hjemmepleje
Diakonissens hjemmepleje
Hjemmehjælpen A/S
Flere enheder kommer løbende på Min Dialog, og snart vil alle borgere, der modtager hjælp fra Frederiksberg Kommunes Sundheds- og Omsorgsafdeling, kunne bruge Min Dialog.
FAQ
Hvad er Min Dialog?
Min Dialog er en hjemmeside, som du kan tilgå via din computer, tablet eller smartphone fra 'login'-knappen ovenfor. Hvis du modtager ydelser fra Sundheds- eller Omsorgsafdelingen i Frederiksberg Kommune, kan en medarbejder fra én af de ovenstående enheder hjælpe dig med at komme i gang med Min Dialog.
I Min Dialog kan du blandt andet:
- Se dine aftaler med Sundheds- og Omsorgsafdelingen
- Melde afbud eller anmode om nye tider
- Skrive beskeder til din kontaktperson(er) eller kontaktsted
- Få et overblik over den støtte du modtager fra Sundheds- og Omsorgsafdelingen
- Give dine pårørende samtykke til at bruge Min Dialog på dine vegne
- Se aktiviteter i dit lokalområde
Du kan logge ind på og begynde at bruge Min Dialog her: Log på Min Dialog (husk, at du skal bruge NemID hver gang, du logger ind)
Du kan lære mere om Min Dialog i denne video: Hvad er Min Dialog?
Når du har logget ind på Min Dialog for første gang, kan du hente siden ned på din PC, smartphone eller tablet, så den fungerer som en app. Du kan dog ikke finde Min Dialog i f.eks. App Store.
Hvor kan jeg bruge Min Dialog?
På nuværende tidspunkt er Min Dialog taget i brug på følgende enheder:
- Ambulant genoptræning
- Forebyggelsen
- Sygeplejeklinikkerne
- Visitation, koordination og hjælpemidler
- Boligteam og tværgående koordinering
- Frederiksberg Kommunes Døgnrehabilitering
- Den kommunale hjemmepleje
- Diakonissestiftelsens hjemmepleje
- Hjemmehjælpen A/S (aftaler med Hjemmehjælpen A/S kan ikke ses eller aflyses i Min Dialog)
Hvis du får hjælp og støtte fra andre dele i Sundheds- og Omsorgsafdelingen (for eksempel den kommunale hjemmehjælp) kan du også se aftaler derfra i Min Dialog, men hvis du har brug for at aflyse eller flytte de aftaler, skal du ringe til den relevante afdeling, som du plejer at gøre. Det er vigtigt, at du ikke aflyser aftaler eller skriver til andre dele af Sundheds- og Omsorgsafdelingen via Min Dialog, end de, der er beskrevet ovenfor.
Brug for hjælp?
Hvis du har brug for hjælp til at komme i gang med Min Dialog, kan du spørge den medarbejder, du normalt er i kontakt med.
Hvis du har problemer, eller opdager en fejl i Min Dialog, kan du skrive en e-mail til mdsupport@frederiksberg.dk eller ringe til os på:
28 98 50 65, mandag til fredag mellem 09:00 og 11:00
Hvis du har spørgsmål til en specifik ydelse, skal du kontakte den enhed, der leverer ydelsen.
Samtykke til pårørende i Min Dialog
Det er muligt at give en pårørende samtykke til at bruge Min Dialog på dine vegne. Når du giver en pårørende samtykke i Min Dialog betyder det følgende:
”Ved at give samtykke giver du lov til, at personen, der modtager samtykke, kan:
· Se dine aftaler om hjælp og støtte med Sundheds- og Omsorgsafdelingen.
· Se et overblik over de ydelser, du er visiteret til inden for Sundhed-og Omsorgsafdelingen.
· Se dine beskeder til din kontaktperson eller organisation i Sundheds- og Omsorgsafdelingen.
Samtykket giver ikke ret til at indtræde som partsrepræsentant, dette vil kræve særskilt fuldmagt. Det er frivilligt for dig om du vil give samtykke, og du kan altid trække samtykket tilbage ved at klikke på knappen ‘Fjern samtykke’ eller ved at kontakte os.”