Gå til hovedindhold
Frederiksberg Kommune logo

Min Dialog

Min Dialog er din nye digitale vej til sundhedsområdet i Frederiksberg Kommune

Indhold

    Log på Min Dialog (MitID)

    Du har adgang til Min Dialog, hvis du får hjælp og støtte fra sundhedsområdet eller er beboer på et plejecenter i Frederiksberg Kommune. ​Du kan tilgå Min Dialog på computer, tablet eller smartphone. ​

    I Min Dialog kan du:​

    • Se dine aftaler, aflyse og anmode om en ny tid.​
    • Skrive beskeder direkte til den afdeling, du har et samarbejde med.​
    • Få overblik over den hjælp og støtte, du har fra sundhedsområdet.​
    • Følge med i dit forløb.
    • Se lokale aktiviteter.

    I videoen fortæller vi, at du via Min Dialog kan se dine aftaler, aflyse og anmode om en ny tid og få overblik over den hjælp og støtte, du har fra sundhedsområdet.​

    Mere om Min Dialog

    Min Dialog er taget i brug hos:

    • Ambulant genoptræning
    • Forebyggelsen
    • Sygeplejeklinikkerne
    • Visitation, koordination og hjælpemidler
    • Boligteam og tværgående koordinering
    • Frederiksberg Kommunes Døgnrehabilitering
    • Den kommunale hjemmepleje
    • Diakonissestiftelsens hjemmepleje
    • Hjemmehjælpen A/S (aftaler med Hjemmehjælpen A/S kan ikke ses eller aflyses i Min Dialog)
    • Plejecentre og plejeboliger

     

    For at sikre, at uvedkommende ikke får adgang til Min Dialog, skal du altid logge ind med NemID eller MitID.

    Du bliver automatisk logget ud, hvis du har været inaktiv i 4-5 minutter.

    I Min Dialog kan du se de oplysninger, som kommunen allerede har om dig. Informationerne er hentet i Frederiksberg Kommunes digitale omsorgssystem Cura. Hvis du, i Min Dialog, skriver beskeder til dine kontaktpersoner eller organisationer, vil beskederne blive gemt i kommunens digitale omsorgssystem. 

    Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger her: Personoplysninger og databeskyttelse. Her kan du også finde vores databeskyttelsesrådgiver.

    Du kan også høre mere ved at kontakte den enhed, hvorfra du modtager indsatser. 

     

    Du kan give en eller flere af dine pårørende fuldmagt til at bruge Min Dialog på dine vegne. Det betyder, at din pårørende kan logge ind med sit eget MitID og se alle de samme oplysninger, som du kan. Med en fuldmagt kan dine pårørende også skrive til personalet og aflyse aftaler.

    Du giver fuldmagt gennem den digitale fuldmagtsløsning på borger.dk

    Du skal vælge den fuldmagt, der hedder ”Social- og sundhedsportal” under overskriften Sundhed og sygdom.

    Digital Fuldmagt (borger.dk) finder du flere vejledninger til fuldmagtsløsningen. 

    Hvis du ikke har MitID, kan dine pårørende anmode om en fuldmagt på borger.dk og du kan få anmodningen tilsendt som et fysisk brev til underskrift. Se vejledningen til pårørende her: Sådan anmoder du en anden person om fuldmagt. Du skal vælge den fuldmagt, der hedder ”Social- og sundhedsportal” under overskriften Sundhed og sygdom, for at få adgang til Min Dialog.

     

     

    Hvis du allerede har en fuldmagt

    Min Dialog overgik til den Digitale Fuldmagt pr. 15. september 2023. Derfor er det kun fuldmagter underskrevet efter 15. september 2023, der giver adgang til Min Dialog. 

    Hvis du som pårørende har fået en digital fuldmagt til kommunens social- og sundhedsportal eller til alle forhold under sundhed og sygdom, før 15. september 2023, er Min Dialog ikke inkluderet. I er derfor nødt til at udfylde en ny fuldmagt. Af juridiske årsager kan man ikke tilføje nye adgange i en fuldmagt, uden at fuldmagtsgiveren skal underskrive igen.

     

    OBS ved fuldmagt 

    Med en fuldmagt giver du lov til, at personen der modtager fuldmagten, kan udføre alle de handlinger i Min Dialog, du selv kan, herunder:

    • Få et overblik over de indsatser, du modtager fra Sundheds- og Omsorgsafdelingen.
    • Se dine aftaler med Sundheds- og Omsorgsafdelingen.
    • Melde afbud og anmode om en ny tid.
    • Se udvalgte 'observationer', som er vigtige informationer og evt. billeder i forbindelse med dine indsatser.
    • Se beskeder til og fra dine kontaktpersoner eller organisationer i Sundheds- og Omsorgsafdelingen.
    • Skrive til dine kontaktpersoner eller organisationer i Sundheds- og Omsorgsafdelingen, modtage svar på dine henvendelser og dermed udveksle oplysninger om dig.

    Fuldmagten til Min Dialog giver ikke ret til at indtræde som partsrepræsentant, dette vil kræve særskilt fuldmagt. Det er frivilligt for dig om du vil give fuldmagt, og du kan altid trække fuldmagten tilbage på borger.dk eller ved at kontakte borgerservice.

     

    Funktioner i Min Dialog

    Sådan logger du på

    Tryk på knappen ’Log på Min Dialog’ øverst på denne side og log ind med MitID.

    MitID log på

     

    Guidet gennemgang i Min Dialog

    I ’menuen’ i Min Dialog, kan du få en guidet gennemgang af alle funktionerne i appen.Guide til funktioner

    Når du er logget ind på Min Dialog, kan du hente siden ned på din computer, smartphone eller tablet, så den fungerer som en app. Du kan dog ikke finde Min Dialog i f.eks. App Store.

     

    På forsiden har du et overblik. Du kan bruge den grønne bar i bunden, til at navigere mellem Min Dialogs forskellige sider.

    Aktuelt 

    Under 'Aktuelt' kan du se dine kommende aftaler og ulæste beskeder.

    Forslag til dig

    ’Forslag til dig’ viser udvalgte lokale aktiviteter. Hvis du trykker på ’Se alle’, får du et samlet overblik. Her kan du også vælge kun at se den type aktiviteter, som interesserer dig.

     

     

    I Kalenderen kan du se dine aftaler (bemærk at nogle typer af aftaler kun vises tre uger frem i tiden).

    Du kan desværre ikke se aftaler med Hjemmehjælpen A/S i kalenderen.

    Kalenderoverblik

    Du kan vælge mellem forskellige kalendervisninger såsom: 'Dag', 'Uge', 'Måned' eller 'Liste'.

    Filtreret kalendervisning

    Du har mulighed for at filtrere visningen af kalenderen, så kun nogle aftaler vises. Du kan vælge kategorierne: 'I hjemmet', 'Udenfor hjemmet', 'Video/telefon', 'Privat' eller 'Aflyst'. Tryk på tragt-symbolet for at filtrere visningen.

     

    Aflys en aftale

    Hvis du vil aflyse en aftale, skal du vælge listevisningen. Her skal du trykke på ’Vis aftale’ og så ’Aflys’. Hvis ’Aflys’ ikke er synlig, kan du kun aflyse ved at ringe til det telefonnummer, som står i aftalen.

     

     

    Anmod om en ny tid

    Du kan anmode om en ny tid, når du aflyser en aftale. Du skal sætte flueben i ’Anmod om ny tid’. Du kan nu skrive dit nye datoforslag i kommentarfeltet. Den nye tid er først gyldig, når den ses i Min Dialog.

    Det er en god ide at bruge beskedfunktionen til at lave en ny aftale. Så giver du nemlig os mulighed for at skrive tilbage i Min Dialog med mulige datoer og tidspunkter. 

     

    Anmod om ny tid

     

    Dine private aftaler

    Du har mulighed for selv at oprette dine private aftaler i kalenderen. Hvis du klikker på et specifikt tidspunkt i kalenderen, vil det blive forslået som tidspunkt for din private aftale.

    Vi holder ikke øje med dine private aftaler, men vi forsøger i størst muligt omfang at tage hensyn til dine private aftaler, når vi planlægger nye aftaler.

    Overførsel af aftaler til privat kalender

    Du har mulighed for at overføre kalenderen fra Min Dialog til din private kalender i Outlook på Windows, Google kalender på Android eller iOS-kalender på iOS.

     

    Under 'indsats' kan du se de hjælpemidler og de indsatser, du modtager fra Sundheds- og Omsorgsafdelingen.

    Vis indsats

    Ved at klikke på ’Vis indsats’ kan du læse flere detaljer om den enkelte indsats.

     

    Indsats

     

    Observationer

    Under den enkelte indsats kan du i nogle tilfælde se ’observationer’. Observationer er forskellige informationer, som er vigtige for den indsats, du modtager. Du kan både læse observationen og se eventuelle billeder. Det kan give dig et bedre overblik og bedre muligheder for at samarbejde med medarbejderne om dit forløb.

     

     

    Husk at observationerne er et arbejdsredskab for medarbejderne og derfor kan indeholde begreber, som er svære at forstå. Du behøver ikke at holde øje med dine observationer, men måske giver det dig tryghed at kunne følge med.

    Hvis du har givet dine pårørende fuldmagt til Min Dialog, vil de også kunne se dine observationer. Husk at du altid kan trække din fuldmagt tilbage.

     

    Under ’Kontakt’ kan du skrive korte beskeder til din kontaktperson eller til din organisation – det sted, du modtager hjælp fra. Her kan du også se dine tidligere beskeder.

    Hvis du er tilmeldt NemSMS, modtager du en SMS, når du har fået en ny besked i Min Dialog. Du kan tilmelde eller afmelde NemSMS på www.borger.dk

    Skriv en besked

    Klik på ’Beskeder’ ud for den kontaktperson eller den organisation, du ønsker at skrive til.

    • Vi besvarer alle henvendelser inden for maksimalt 2 hverdage.
    • Brug aldrig beskeder til akutte henvendelser.
    • Du har maksimalt 300 tegn pr. besked. 

    Du kan bruge beskedfunktionen til: 

    • At ændre en aftale
    • At anmode om en ny tid
    • Korte beskeder om praktiske ting

    Under ’Profil’ kan du se de kontaktoplysninger, som er registreret i vores system, på dig og dine pårørende. Hvis dine kontaktoplysninger ikke er korrekte, skal du kontakte personalet tilknyttet én af dine organisationer.

    Du kan også se om dine pårørende har fuldmagt, så vedkommende kan bruge Min Dialog på dine vegne. Du kan give dine pårørende fuldmagt, eller få dine pårørende til at anmode om fuldmagt, med den digitale fuldmagtsløsning på borger.dk: Digital Fuldmagt (borger.dk)

     

    Kontakt og vejledninger

    Du kan finde alle vejledninger til Min Dialog på denne side.

    Hvis du har brug for hjælp til Min Dialog, kan du spørge den medarbejder, som du normalt er i kontakt med, eller sende sikker Digital Post til SSA-området her. Skriv "Min Dialog" i emnefeltet. Fortæl os gerne, om du bruger Min Dialog som borger eller som pårørende. Hvis du oplever fejl i Min Dialog, kan det være en stor hjælp for os, at få et skærmbillede af fejlen. 

    Hvis du har brug for hjælp til at logge ind med MitID, kan du finde vejledning her: MitID (MitID.dk) eller du kan kontakte borgerservice her: Borgerservice (frederiksberg.dk)

    Hvis du har brug for hjælp til den digitale fuldmagtsløsning, kan du finde vejledning her: Digital Fuldmagt (borger.dk) eller du kan kontakte: Borgerservice (frederiksberg.dk)

    Hvis du har spørgsmål til en specifik indsats, skal du kontakte den enhed, der leverer indsatsen.

     

    Kontakt

    Social-, Sundheds- og Arbejdsmarkedsområdet

    Frederiksberg Rådhus
    Smallegade 1
    2000 Frederiksberg

    Telefon: 3821 2121

    For borgere: Send sikker digital post til SSA-området

    For virksomheder: Send sikker digital post til SSA-området