I forbindelse med din ansøgning modtager vi personoplysninger om dig, som vi er dataansvarlig for. Vi behandler dine personoplysninger ved oprettelse og i sagsbehandling.
Kategorier af personoplysninger
Navn, adresser, CPR-nummer, ejerforhold, foto og video, gps-lokationer, helbred, matrikelnummer.
Modtagere eller kategorier af modtagere
Vi videregiver personoplysninger til andre offentlige myndigheder, hvis det er nødvendigt for at behandle sagen. I det omfang vi benytter databehandlere til at behandle personoplysninger på vores vegne, er vi fortsat dataansvarlige og sikrer gyldig databehandleraftale.
Opbevaring af dine personoplysninger
Personoplysninger, som vi indsamler og behandler om dig, er omfattet af kommunens journaliseringspligt.
Behandlingshjemmel
Byggelov, Planlov, almindelige Forvaltningsretlige regler, lov om Byfornyelse, lov om Almene boliger, Boligreguleringensloven, Arkivlov.
Dine rettigheder
Du har ret til efter databeskyttelsesforordningens artikel 15-18 og 20-21:
- At blive orienteret om indsamling, behandling og videregivelse
- Indsigt i behandlingen af personoplysninger.
- Retten til at gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger
- Berigtigelse, sletning, begrænsning eller udlevering af personoplysninger.
Du har ret til at klage til Datatilsynet, Borgergade 28. 5., 1200 København K, Tlf. 3319 3200 eller via mail dt@datatilsynet.dk.
Databeskyttelsesrådgiver
Har du spørgsmål til vores behandling af personoplysninger, er du velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver via sikker email (digital post) eller email til databeskyttelse@frederiksberg.dk.